Home Australië Roadtrip Melbourne-Perth: route voor vier weken in Australië

Roadtrip Melbourne-Perth: route voor vier weken in Australië

Door Karlijn

Een roadtrip Melbourne-Perth is een fantastisch avontuur. Je gaat hiken in het prachtige Ikara-Flinders Ranges National Park, ontdekt de indrukwekkende Great Ocean Road, verkent de witte stranden van het relatief onbekende Eyre Peninsula en steekt de eindeloze Nullarbor over. Om daarna aan te komen in het heerlijke zuidwesten van Australië, met gezellige stadjes, wijngaarden en surfstranden. Voor deze reis van Melbourne naar Perth heb je ongeveer vier weken nodig. Dit was onze route.

kaart roadtrip Melbourne-Perth

Dag 1 en 2: een mini-stedentrip in geweldig Melbourne

Sydney staat bekend als de mooiste stad van Australië en daar ben ik het ook wel mee eens. Maar toch: Melbourne vind ik de gaafste stad van Australië. De stad barst van de street art, hippe cafés en hipsterwijken en de ontbijtjes in Melbourne zijn niet te versmaden. Twee dagen zijn genoeg om de belangrijkste bezienswaardigheden van Melbourne te zien. Wij gingen op zoek naar street art, wandelden door de Botanic Gardens, langs de rivier en door Chinatown. Op zaterdagochtend bezochten we de fantastische Queen Victoria Market de grootste openluchtmarkt op het zuidelijk halfrond. In de middag verkenden we Fitzroy en Collingwood, dé hipsterwijken van de stad.

Hotel in Melbourne

We sliepen in het Melbourne City Apartment Hotel, een heel fijn hotel in West Melbourne. In de buurt zitten volop leuke cafés om te ontbijten en ook voor ’s avonds zijn er genoeg opties. Echt een leuke wijk!

Queen Victoria Market Melbourne

street art Melbourne

Dag 3: huurauto of camper ophalen en start van de Great Ocean Road

De officiële start van je roadtrip Melbourne-Perth! Ons oorspronkelijke plan was om een camper te huren en daarmee van Melbourne naar Perth te rijden. Dat bleek helaas onmogelijk voor de camperbus die wij op het oog hadden. Daarom besloten we in Melbourne een auto te huren via Sunnycars.nl, die in Adelaide in te leveren en daar onze camper voor het stuk naar Perth op te halen. Achteraf maar goed, want het was veel te koud en nat om te kamperen tussen Melbourne en Adelaide.

Cape Otway National Park

Roadtrip Melbourne-Perth: de Great Ocean Road rijden

De Great Ocean Road is één van de mooiste kustroutes ter wereld en daar begin je vandaag al aan. We maakten deze dag verschillende stops: bij Splitpoint Lookout, in Lorne en bij Erskine Falls, een waterval in het knalgroene Cape Otway National Park. Onze laatste stop van de dag was Kafe Koala, waar de Gray River Road begint. Hier zagen we maar liefst vijf koala’s!

Hotel Apollo Bay

Slapen deden we in Apollo Bay, een prima dorp met een gezellige pub. Overnachten kan in Beachcomber Motel & Apartments.

Dag 4: de Twelve Apostles aan de Great Ocean Road

Het tweede deel van de Great Ocean Road is het mooiste. Vandaag stop je onder andere bij de wereldberoemde Twelve Apostles, de indrukwekkende Razorback-rotsformatie, London Bridge en The Grotto. Onderweg staan alle bezienswaardigheden van de Great Ocean Road goed aangegeven, dus je mist niets. Voordat we onze eindbestemming Port Fairy bereikten, reden we nog even het Tower Hill Wildlife Reserve in, waar we emu’s en koala’s zagen. In dit artikel lees je meer over onze route en bezienswaardigheden langs de Great Ocean Road.

Twelve Apostles Great Ocean Road

Koala in boomHotel Port Fairy

Port Fairy is een schattig dorp waar je ook goed kunt surfen. Wij sliepen hier in het schattige Clonmara Country House and Cottages, in een heel sfeervol huisje.

Dag 5: via het Umpherston Sinkhole en Blue Lake naar Robe

De bestemming van vandaag is Robe en onderweg kun je stoppen bij het eindeloze witte strand van Cape Bridgewater. Mount Gambier is de belangrijkste bezienswaardigheid van de dag. Bewonder hier zeker het unieke Umpherston Sinkhole, een sinkhole waarin een park vol groen, bloemen en bomen is aangelegd. Rijd ook even door naar Blue Lake, een knalblauw kratermeer wat in de herfst en winter weer grijs wordt.

Hotel Robe

Slapen doen we in een prima motel in het dorpje Robe. Van buiten lijkt het niets bijzonders, maar de kamers van het Robe Central Motel zijn vrij recent vernieuwd en heel comfortabel.

Dag 6: bezoek Granite Island en Victor Harbor

Victor Harbor is een leuke kustplaats waar je je prima een middag kunt vermaken. Het is vier uur rijden vanuit Robe. Loop via de lange steiger naar Granite Island voor een mooie wandeling en klim aan het eind van de middag naar The Bluff, een uitzichtpunt waar je met een beetje geluk een mooie zonsondergang kunt meemaken.

zonsondergang The Bluff Victor Harbor

Hotel Victor Harbor

The Bluff Resort Apartments ligt onder The Bluff en heeft dan ook een prima locatie.

Dag 7: stranden en wijn proeven in de buurt van Adelaide

Dit is de laatste dag van de roadtrip Melbourne-Adelaide, maar er zijn gelukkig nog volop leuke stops te maken. Bezoek de stranden Sellicks Beach en Port Willunga en rijd de McLaren Vale-wijnregio in. Hier kun je bij een groot aantal wijnhuizen een wijnproeverij doen. Kijk van tevoren even of je moet reserveren. Bij het bijzondere wijnhuis d’Arenberg is reserveren niet nodig en de wijn is hier erg lekker. Bovendien kun je hier het Salvador Dali-museum bezoeken. Ben je in de herfst in dit gebied? Rijd dan door naar het dorp Stirling, voor de schitterende herfstkleuren in de botanische tuin. Aan het eind van de dag lever je de auto in en kun je Adelaide verkennen. De Central Market van Adelaide is leuk om te eten.

Wijngaarden McLaren Vale

Hotel Adelaide

The Franklin Boutique Hotel is een prima hotel in hartje stad. Bij het hotel hoort een populaire bar waar je lekkere craftbiertjes kunt krijgen. Van het cafégeluid heb je op je kamer gelukkig geen last.

Dag 8: de camper ophalen en naar de Flinders Ranges

Na uren en uren research kozen we voor een camperbus van Let’s Go Motorhomes. In West-Australië hebben we met een 4WD en daktent gereisd en dat was heel gaaf, maar we wilden nu graag een camper waar we binnen konden zitten. Maar dan ook weer geen grote camper, want we wilden nog wel kunnen parkeren in een stadje. Bij Let’s Go Motorhomes huurden we deze camperbus (ook nog eens heel betaalbaar) en daar waren we heel blij mee. De eerste dag reden we 400 kilometer, naar het Ikara-Flinders Ranges National Park.

Camping Flinders Ranges

Wij kampeerden op de camping in Wilpena Pound. Een prima camping met alle faciliteiten die je nodig hebt. Heb je geen zin om zelf te koken, dan kun je in het naastgelegen hotel eten in het restaurant. Reserveren is aan te raden.

Flinders Ranges zonsondergang

Dag 9 roadtrip Melbourne-Perth: hiken in Ikara-Flinders Ranges National Park

In Ikara-Flinders Ranges National Park kun je prachtige wandelingen maken. Vanaf de camping in Wilpena Pound starten verschillende hikes. In de ochtend liepen we naar een uitzichtpunt en ’s middags beklommen we Mount Olssen Bagge. Dat is een forse klim met veel geklauter, maar de uitzichten zijn de moeite helemaal waard.

Mount Olssen Bagge Flinders Ranges

Dag 10: via Arkaroo naar Eyre Peninsula

Onderweg naar onze volgende bestemming, Whyalla, maakten we een wandeling naar de goed bewaard gebleven Aboriginal-rotstekeningen van Arkaroo. We deden vervolgens boodschappen in Port Augusta en reden door naar Whyalla op het prachtige Eyre Peninsula. Dit gebied is minder bekend onder internationale reizigers, maar de door kamperen geobsedeerde Australiërs kennen het wel goed. Wij wilden eigenlijk van tevoren geen campings boeken, maar daar moesten we snel van terugkomen, want alles zat bomvol. Reserveer dus zeker een week van tevoren je campings op het Eyre Peninsula, zeker als het lokaal vakantietijd is. Whyalla is overigens een leuk plaatsje met dolfijnen in de haven, die we van heel dichtbij kunnen bewonderen.

dolfijnen in Whyalla Australie

Camping Whyalla

Onze camping was het Whyalla Caravan & Tourist Park. Prima camping aan het strand.

Dag 11: via de mooiste witte stranden naar Port Lincoln

Eyre Peninsula is groot en je kunt er zonder problemen een paar weken doorbrengen, mits je een 4WD hebt. Wij hadden dat niet, dus we moesten ons bij de verharde wegen houden. Ook dan was er gelukkig genoeg te doen. Onderweg naar Port Lincoln stopten we bij verschillende mooie stranden, met kraakhelder blauw water. Tumby Bay is een leuk dorp met veel street art en heeft een fijn strandje.

Camping Port Lincoln

Port Lincoln ligt in het zuidelijke puntje van het schiereiland en is een stadje met grote supermarkten en leuke restaurants. Wij kampeerden bij het Port Lincoln Tourist Park.

Dag 12 roadtrip Melbourne-Perth: een dagtrip naar Coffin Bay National Park

Ons plan was om het dorpje Coffin Bay te overnachten, maar de campings zaten daar vol. Zorg dat je op tijd je camping reserveert, of blijf net als wij twee nachten in het grotere Port Lincoln. In Coffin Bay is verder helemaal niets, dus zorg dat je alle boodschappen in huis hebt. Vandaag maak je een dagtrip naar Coffin Bay National Park. Echt een gaaf park, met schitterende witte stranden, helder water en de kans om dolfijnen, emoes en kangoeroes te spotten. Wij zagen ze allemaal.

Coffin Bay National Park

Dag 12: de schitterende westkust van Eyre Peninsula

De westkust van Eyre Peninsula is misschien wel het mooiste stuk van het schiereiland. Deze dag reden we naar Greenly Beach (ondanks dat het een onverharde weg was) en naar uitzichtpunten over de hoge kliffen langs de kust. Onze mooiste stop was Woolshed Cave, met een woeste turquoise zee, rode, oranje en roze rotsen en witte stranden. We stopten ook nog bij de bijzondere rotsformatie Murphy’s Haystack en daarna wachtte het gezellige Streaky Bay, de eindbestemming van deze dag.

Woolshed Cave Eyre Peninsula

Camping Streaky Bay

Streaky Bay Islands Caravan Park is met afstand de beste camping waar we in Australië hebben gestaan. We hadden een grote plek aan zee en de toiletgebouwen bestaan uit complete mini-badkamertjes waar je alle privacy hebt.

Dag 13: Ceduna, de laatste grotere stop voor de Nullarbor

Wij reden deze dag van Streaky Bay naar Ceduna, het laatste stadje voordat de Nullarbor-woestijn begint. Ceduna is een prima plek om inkopen te doen en je voor te bereiden op de oversteek, maar het is verder niet een heel fijn plaatsje. De campings zijn bovendien overvol, dus moesten we een cabin huren op een camping, omdat de campingplaatsen vol waren. Je kunt er ook voor kiezen om je boodschappen te doen in Ceduna en dan door te rijden naar het mini-dorp Penong om daar te kamperen.

Camping Ceduna

We sliepen in een huisje op het BIG4 Ceduna Tourist Park

Dag 14: de start van de Nullarbor, via Head of the Bight

Vandaag begint de lange oversteek van de eindeloze lege Nullarbor. Van Ceduna naar Esperance is het 1400 kilometer rechtdoor rijden. Lekker makkelijk navigeren! De eerste dag reden we 300 kilometer en maakten we stops bij het windmolenmuseum in Penong en Head of the Bight. Dit is een fantastisch uitzichtpunt vanwaar je van mei tot en met oktober walvissen kunt zien. Wij waren een maandje te vroeg, maar dan nog is Head of the Bight een stop waard. Wij overnachtten op de camping bij het Nullarbor Roadhouse, waar we op een schitterende zonsondergang werden getrakteerd.

Lees hier alles over het oversteken van de Nullarbor.

Zonsondergang bij Nullarbor Roadhouse Australie

Dag 15: ruim 700 kilometer rijden over de Nullarbor

De tweede dag op de Nullarbor is een lange: je rijdt zo’n 700 kilometer en onderweg zijn er weinig leuke stopplekken. Wel enorm de moeite zijn de uitzichtpunten bij de spectaculaire Bunda Cliffs. We reden over het langste rechte stuk weg van Australië, zo’n 140 kilometer lang, en we passeerden de staatsgrens tussen South Australia en Western Australia. Houd er rekening mee dat je geen verse etenswaren de staat mee in mag nemen. Je auto of camper wordt gecontroleerd aan de grens. We kampeerden deze nacht bij Roadhouse & Camping Balladonia, waar je ook prima kunt eten.

Tip! Koop voor West-Australië de national park pass. Bezoek je meerdere nationale parken, dan ben je daarmee voordeliger uit.

Bunda Cliffs Australië

Dag 16: de Great Ocean Drive bij Esperance

De Nullarbor zit er na vandaag op. We reden naar het dorp Norseman voor koffie en cheesecake en daarna door naar Esperance. Daar was het mooi weer, dus reden we meteen de Great Ocean Drive, een loop van veertig kilometer langs de westelijke stranden van Esperance. De stranden zijn hier echt fantastisch, met spierwit zand en turquoise water.

spierwit strand van Lucky Bay in Esperance

Camping Esperance

We waren niet erg onder de indruk van de campings in Esperance. Ze zijn vol en druk, maar soms heb je nu eenmaal even wat faciliteiten als een wasmachine en stroom nodig. Wij stonden op het Esperance Pink Lake Tourist Park.

Dag 17: verken Esperance en omgeving

Na al dat rijden is het fijn om even te relaxen en daar is Esperance heel geschikt voor. Je kunt hier lekker aan het strand gaan liggen of de omgeving verkennen. Wylie Bay is bijvoorbeeld prachtig, je kunt een exacte replica van het Engelse Stonehenge bezoeken en ook eten bij de Lucky Bay Brewery buiten Esperance is de moeite waard. Doe vandaag ook boodschappen voor de komende twee dagen, want in Cape Le Grand National Park kun je niets kopen. Lees alles over Esperance in mijn reisgids.

Wylie Bay Esperance

Dag 18 en 19: ontdek de stranden van Cape Le Grand National Park

Veertig kilometer buiten Esperance ligt Cape Le Grand National Park. Hier zijn twee populaire, kleine campings, die je maanden vooruit moet boeken. Op onze eerste dag reden we naar het prachtige Wharton Beach net voorbij het Cape Le Grand National Park. Dit vonden we misschien wel het mooiste strand in deze omgeving. Vervolgens reden we naar onze camping, Le Grand Beach Campground, waar we een kampeerplek troffen die elke middag wordt bezocht door een nieuwsgierige kangoeroe. Op de tweede dag bezochten we de stranden van Cape Le Grand National Park, waaronder Lucky Bay, Thistle Cove en Hellfire Bay. In het park kun je verschillende korte wandelingen maken.

Kangoeroe Cape Le Grand NPThistle Cove Beach in Cape Le Grand National Park

ZEKER MEENEMEN TIJDENS JE ROADTRIP AUSTRALIË

blauwe WANDRD camerarugzak
Stevige cameratas
Hervulbare waterfles
Sneldrogende handdoeken

Dag 20: de mooiste baaien van West-Australië in Bremer Bay

Onze bestemming van vandaag was Bremer Bay, 450 kilometer rijden. Het was een lange rit waarbij we minder auto’s tegenkwamen dan op de Nullarbor. Halverwege vroegen we ons af of Bremer Bay die eindeloze lange rit wel waard zou zijn. Maar eenmaal gearriveerd wisten we genoeg: Bremer Bay is prachtig. Het dorp zelf stelt niets voor, maar de stranden in de omgeving zijn fantastisch en Bremer Bay heeft het helderste zeewater wat we ooit hebben gezien.

Bremer Bay zonsondergang Bremer Bay Western Australia

Camping Bremer Bay

Het Bremer Bay Caravan Park is een fijne, ruim opgezette camping met goede faciliteiten.

Dag 21: van Bremer Bay naar het gezellige dorp Denmark

In de ochtend heb je genoeg tijd om nog wat baaien rond Bremer Bay te bezoeken, zoals Blossoms Beach en Native Dog Beach. Wij reden daarna door naar Denmark, een schattig dorp aan de zuidwestkust van Australië. Dit is zo’n mooi deel van Australië, met prachtige stranden, wijngaarden, heuvels, bossen, microbreweries en gezellige cafeetjes. Na een lunch in Denmark reden we naar William Bay National Park, weer een schitterend park vol witte stranden, helder water en grote granieten stenen.

Elephant Rock William Bay NP

Camping Denmark

We kampeerden bij he Riverbend Chalets & Caravan Park. Dit is een relaxte camping met veel bomen en schaduw, plus erg vriendelijke eigenaren.

Dag 22 roadtrip Melbourne-Perth: natuurgeweld bij The Gap en de Granite Skywalk

Denmark is zo leuk, dat we hier twee nachten bleven. Deze dag maakten we een dagtrip naar de nationale parken Porongurup en Torndirrup. In Torndirrup is er het uitzichtpunt The Gap en dat is gewoon briljant. Als je hier naar beneden kijkt, in het zeekanaal ver onder je, weet je niet wat je ziet. Het kanaal ligt tussen hoge, ruige kliffen, waar enorme golven met extreme kracht tegen de rotsen omhoogslaan. Heel indrukwekkend! Daarna reden we naar de Granite Skywalk, waar je na een wandeling door de bossen via ijzeren steigers omhoog kunt klimmen langs granieten rotsen. Heel gaaf om te doen en het uitzicht van bovenaf is geweldig.

water spat omhoog bij The Gap

Dag 23: tussen de boomtoppen van de Valley of the Giants Tree Top Walk

Onderweg naar Pemberton is er weer van alles te doen. De Valley of the Giants Tree Top Walk is aangelegd in een bos met red tingle-bomen van meer dan vierhonderd jaar oud. De bomen worden zo’n zeventig meter hoog en via een hangbrug loop je tussen de boomtoppen door. Dat geeft een uniek perspectief en het is de rit meer dan waard. Na dit bezoek reden we naar D’Entrecasteaux National Park, met kangoeroes en weer een prachtige kustlijn.

Valley of the Giants Tree Top Walk

Camping Pemberton

Dag 24: via de kust naar Margaret River

Van Pemberton naar Margaret River is het maar anderhalf uur rijden, maar je kunt hier een complete dagtrip van maken. Stop bijvoorbeeld bij het Cape Leeuwin Lighthouse, ga lunchen in Margaret River en rijd door naar Cape Naturaliste om daar de verschillende mooie stranden en uitzichtpunten te bezoeken.

Leeuwin Naturaliste NP

Hotel Margaret River

Wij kampeerden niet in Margaret River, maar sliepen in een schattig huisje, The Stewart. Fantastisch ingericht en heel comfortabel. Ik zou er zo kunnen wonen.

Tip! Maak een dagtripje naar wijngaarden en breweries

Heb je een dagje extra de tijd, dan is het leuk om nog een dag in Margaret River te blijven en hier de food- en wijntour ‘Margie’s Big Day Out’ te doen. Het barst in de omgeving van Margaret River van de wijnhuizen, breweries en restaurants en het is enorm leuk om die tijdens een tour te bezoeken.

Wijn Margaret River

Dag 25: een middag in Fremantle

Ten zuiden van Perth ligt het gezellige Fremantle, een leuk stadje om een middag door te brengen. De Fremantle Market is bijvoorbeeld een fijne bezienswaardigheid en ook de oude pandjes in het centrum zijn leuk om te zien.

Hotel Fremantle

In Fremantle wilden we in het stadje zelf zitten, dus kampeerden we daar niet. We sliepen in The National Hotel, een heerlijke plek om te overnachten.

Dag 26: lever je camper in in Perth

Naar Perth is het vandaag maar een half uurtje rijden. Lever je camper in en check in in een hotel in de stad. Perth is een fijne stad met een leuk centrum, een schitterende botanische tuin en het mooie Elizabeth Quay. Genoeg om je een dagje te vermaken!

Hotel Perth

Ibis Styles East Perth heeft een goede locatie op loopafstand van het centrum en Elizabeth Quay. Er hoort bovendien een restaurant bij waar je lekker kunt ontbijten.

skyline van Perth

Dag 27: fietsen op Rottnest Island

Neem vanuit Perth de ferry naar Rottnest Island (boek vooraf online een combikaartje voor de ferry en een huurfiets) en fiets het hele eiland rond. Rottnest Island heeft schitterende baaien en is beroemd vanwege de schattige quokka’s. Een dag op Rottnest is de perfecte afsluiting van je roadtrip Melbourne-Perth.

Rottnest Island

Praktische tips roadtrip Melbourne-Perth

Camper of huurauto in Australië?

Al je een roadtrip Melbourne-Perth gaat maken, dan kies je natuurlijk eerst je manier van reizen. Wij deden het stuk Melbourne-Adelaide met de auto en overnachtten in motels, en het deel Adelaide-Perth deden we met de camper. Deze aanpak werd ingegeven door het feit dat de camper die wij wilden, niet te huur was voor het hele stuk Melbourne-Perth. De enige optie was ophalen in Adelaide en afleveren in Perth. Achteraf waren we daar blij mee. We hadden tussen Melbourne en Adelaide geen goed weer en kamperen in de kou en regen is mijn hobby niet.

camper Australie

Waarom niet alleen met een huurauto?

Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om je hele roadtrip Melbourne-Adelaide met een huurauto te doen, en te overnachten in hotels. Wij kozen daar niet voor, omdat je in de meer afgelegen stukken van Australië toch bent aangewezen op campings (waar je dan een cabin moet huren, als je geen camper hebt) en je bijvoorbeeld in Cape Range National Park helemaal niet kunt overnachten. De vrijheid van een camper vonden we erg fijn.

Waar auto huren in Australië?

We huurden onze auto bij ons favoriete autoverhuurbedrijf Sunnycars.nl, omdat je bij hen altijd precies weet waar je aan toe bent. Alles wat je nodig hebt aan extra’s en verzekeringen zit inbegrepen in de huurprijs en ter plekke kom je niet voor verrassingen te staan.

Lees hier alles over een auto huren in Australië

Welke camper huren in Australië?

Als je een camper in Australië wilt huren, heb je volop keuze in soorten. Wij reisden in West-Australië bijvoorbeeld met een 4WD en daktent. Supergaaf, maar ik vond het vervelend dat we daarin niet binnen konden zitten. Als het om zes uur donker is en het wordt ’s avonds behoorlijk koud, dan is het fijn als je gewoon naar binnen kunt. We wilden een camper waar we in konden staan en zitten, maar die niet te groot was. Dat werd de Jayco 2 Berth Escape van Let’s Go Motorhomes en daar waren we enorm tevreden over. Ook met de uitrusting, service en prijs waren we heel blij.

camper aan zee in Australië

Heb je een 4WD nodig voor je roadtrip Melbourne-Perth?

Hier twijfelden we van tevoren erg over. Aangezien we simpelweg geen 4WD-camperbusje konden vinden zoals we in IJsland hadden, besloten we voor 2WD te gaan. Het alternatief was een auto met daktent en dat wilden we nu eenmaal niet. Uiteindelijk was de 2WD prima, maar eerlijk: op Eyre Peninsula was een 4WD erg de moeite waard geweest. Al hadden we daar dan wel extra dagen moeten inplannen om alle 4WD-gebieden te zien.

Campings vooruit boeken

In Australië kun je op veel parkeerplaatsen (rest areas) gratis overnachten. Je hebt dan vaak wel een wc, maar verder niets. Zelf hebben we dat nooit gedaan, omdat die locaties ons niet aanspreken. Wel heel leuk zijn de bushcampings, die vaak in nationale parken liggen. Op de mooiste plekken! Je vindt alle plekken waar je mag kamperen via de app WikiCamps Australië. Wil je op een camping overnachten, dan is het in Australië heel vaak nodig om vooruit te boeken. De Australiërs zijn zo’n beetje met z’n allen continu op reis (zeker de grey nomads, de boomers die nu fulltime reizen) en kamperen is bij hen veruit favoriet.

Kliffen Eyre Peninsula

Complete camperreis Australië boeken

Wil je graag met de camper reizen in Australië, maar heb je geen zin om alles zelf uit te zoeken? Stel dan een camperreis op maat samen bij Travelhome.nl. Wil je een rondreis Australië maken, maar ben je geen fan van kamperen? Kijk dan eens naar de rondreizen van Riksja Travel, waarbij je met de auto reist.

Beste reistijd roadtrip Melbourne-Perth

Australië is zo’n groot land, dat de seizoenen per gebied behoorlijk verschillen. Je roadtrip Melbourne-Perth kun je het beste plannen in de maanden februari-april en september-november. Wij maakten deze reis zelf in april (het begin van de herfst in Australië) en we hebben qua weer alles gezien. Van kou en regen tot zon en strandweer.

Heb je een visum nodig voor Australië?

Ja, je hebt een visum nodig voor Australië. Dat kun je online aanvragen via deze website.

Meer lezen over Australië?

*Dit artikel bevat affiliatelinks. Hier lees je er meer over.